ساخت خانه امن در زیر زمین
دانشجویان گروه معماری دانشگاه ازاد اسلامی واحد الیگودرز
این وبلاگ با کمک اساتید محترم (مهندس سید علی صالحی و مهندس مهدی وجدیان) و جناب آقای دکتر قیصری در تاریخ 27/7/92 افتتاح شد.
درباره وبلاگ


به سلامتی تمام دانشجویان معماری دم همتون گرم
آخرین مطالب
نويسندگان
پنج شنبه 17 مهر 1393برچسب:, :: 12:11 :: نويسنده : جاوید شامنصوری
طراحان به دنبال طرحی جنبشی برای معماری هستند تا پناهگاهی امن و مطمئن در مکان‌های ناامن و در معرض طوفان‌های شدید بسازند.
ساخت خانه امن در زیر زمین


پروژه‌ Ted Givens از میان 10 طرح در هنگ‌کنگ انتخاب شد.
طراحان به دنبال طرحی جنبشی برای معماری هستند تا پناهگاهی امن و مطمئن در مکان‌های ناامن و در معرض طوفان‌های شدید بسازند.

هدف رهایی از راه‌های استاتیک ساخت و ایجاد روش استفاده از فن‌آوری است که در پاسخ به محیط به روش دینامیک کسب می‌شود. «پایداری حادث شده» نیروی طوفان‌ها و بادهای با سرعت بالا را ارزیابی می‌کند.

یک خانه چگونه می‌تواند نسبت به محیط پیرامونش واکنش نشان دهد؟

پاسخ جایی «بین درب گاراژها، گل‌ها و ذهنیت بقای لاک‌پشت است». این طرح پیشرو شامل پناهگاهی است که در مواقع اضطراری و شرایط نامتعادل آب و هوایی و برای امنیت ساکنان به زیر زمین فرو می‌رود.


تعدادی اهرم هیدرولیک حرکات خانه به درون و بیرون را کنترل می‌کنند. این اهرم‌ها همچنین کنترل پوسته بیرونی را بر عهده دارند که می‌تواند در پاسخ به محرک‌های خارجی تاب برداشته و از مقابل نیروهای مخرب، نظیر بادهای سهمگین ، منحرف شود.

فن‌آوری پوسته خارجی کارآمد و بادوام بوده و در واقع مانعی در برابر آب و هوای منفعل است که شامل عایق شفافی است که بین دو لایه کولار قرار گرفته و اجازه می‌دهد نور از روزنه‌های آن به داخل سازه نفوذ نماید.


سقف سازه با لایه عایق ضدآبی پوشیده شده تا از باران و سیل در امان بماند. به قول Givens امن‌ترین جا زیر زمین است!

Givens و همکارانش امیدوارند تا بتوانند در فن‌آوری و پناهگاه‌ بشر نوآوری بوجود آورند. به جای تسلط و جابجایی چشم‌انداز، این طرح جدید راه حلی ارائه می‌دهد که با پارامترهای محیط همسو بوده و واکنشی منفعالانه دارد.

تجمع این خانه‌ها در کنار یکدیگر منجر به ایجاد محله‌ای می‌شود که از طریق شبکه‌های سنسوری با یکدیگر در ارتباطند و اطلاعات آب و هوایی را از خانه‌ای به خانه دیگر رد و بدل می‌کنند.


مصالحی که Givens و همکارانش در ساخت این خانه‌ها استفاده می‌کنند نیز متفاوت بوده و پوسته بیرونی سقف از جنسی است که در برابر شرایط مختلف آب و هوایی مقاوم است.

این تیم در حال بررسی عایق فوتوکاتالیستی و نانولوله‌های کربنی است که  آلودگی را جذب و تصفیه کرده و مستقیماً به سوخت برای خانه تبدیل می‌نماید. این مثال تنها یکی از مزیت‌ها و قابلیت‌های این فن‌آوری است.









موضوعات
پيوندها



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 451
بازدید کل : 102742
تعداد مطالب : 165
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1